Доброе утро братья и сестры. Божьей Милости вам и вашим близким.
Вторник.
Псалтирь. Псалом 33.
-
Псалом Давиду, внегда измени лице свое пред Авимелехом: и отпусти его, и отиде.
-
Благословлю Господа на всякое время, выну хвала Его во устех моих.
-
О Господе похвалится душа моя: да услышат кротцыи и возвеселятся.
-
Возвеличите Господа со мною, и вознесем имя Его вкупе.
-
Взысках Господа, и услыша мя и от всех скорбей моих избави мя.
-
Приступите к Нему и просветитеся, и лица ваша не постыдятся.
-
Сей нищий воззва, и Господь услыша и, и от всех скорбей Его спасе и.
-
Ополчится ангел Господень окрест боящихся Его и избавит их.
-
Вкусите и видите, яко благ Господь: блажен муж, иже уповает Нань.
-
Бойтеся Господа, вси святии Его, яко несть лишения боящымся Его.
-
Богатии обнищаша и взалкаша: взыскающии же Господа не лишатся всякаго блага.
-
Приидите, чада, послушайте мене, страху Господню научу вас.
-
Кто есть человек хотяй живот, любяй дни видети благи?
-
Удержи язык твой от зла и устне твои, еже не глаголати льсти.
-
Уклонися от зла и сотвори благо: взыщи мира и пожени и.
-
Очи Господни на праведныя, и уши Его в молитву их.
-
Лице же Господне на творящыя злая, еже потребити от земли память их.
-
Воззваша праведнии, и Господь услыша их и от всех скорбей их избави их.
-
Близ Господь сокрушенных сердцем, и смиренныя духом спасет.
-
Многи скорби праведным, и от всех их избавит я Господь.
-
Хранит Господь вся кости их, ни едина от них сокрушится.
-
Смерть грешников люта, и ненавидящии праведнаго прегрешат.
-
Избавит Господь душы раб Своих, и не прегрешат вси уповающии на Него.
Толкование Афанасия Великого
Пс.33:1. Псалом Давиду, внегда измени лице свое пред Авимелехом, и отпусти его, и отиде.
Давид, спасаясь бегством от Саула, пришел к Авимелеху, и на вопрос Авимелехов о причине пришествия, не признался в своем бегстве, сказал же, что прислан Саулом просить меча Голиафова. И поелику иное говорил, а иное думал, то в надписании псалма сказано: «измени лице свое». Воспевает псалом сей народу новому, преподавая учение о духовном и евангельском служении.
Пс.33:2. Благословлю Господа на всякое время.
Пс.33:3. О Господе похвалится душа моя.
Если и оказываюсь достойным похвалы, потому что обрелось нечто доброе в делах моих; то восписать это должно не мне, но Богу. Он соделал меня известным, Он соделает меня и достославным.
Да услышат кротцыи, и возвеселятся.
Да возвеселится всякий праведник, услышав о спасении, какое соделано мне Господом; потому что спасает Он уповающих на Него. Псалмопевец не довольствуется тем, чтобы песнословить одному, но причастников кротости делает причастниками и песнопения.
Пс.33:4. Возвеличите Господа со мною, и вознесем имя Его вкупе.
Как бы не имея достаточных сил возвестить величие Божие, просит, чтобы и другие приступили к тому же и содействовали ему.
Пс.33:6. Приступите к Нему и просветитеся.
Укрепившись в уповании тем, что уже получил, и других возводит к тому же.
Пс.33:7. Сей нищий воззва, и Господь услыша и.
Из того, что было со мною, научитесь возлагать упование на Бога всяческих; ибо меня, который был человеком незначительным и пастырем овец, удостоил Он Своего пpовидения и явил победителем врагов.
Пс.33:8. Ополчится Ангел Господень окрест боящихся Его, и избавит их.
Это согласно с словами Апостола; ибо об Ангелах говорит он: «не вси ли суть служебнии дуси, в служение посылаеми за хотящих наследовати спасение» (Евр. 1, 14)? Так молится и блаженный Иаков: «Ангел, иже мя избавляет от всех зол» моих (Быт. 48, 16). Так и патриарх Авраам говорил дивному рабу своему: «Господь Бог… по́слет Ангела Своего пред тобою… и по́ймеши жену сыну моему Исааку оттуду» (Быт. 24, 40). Так говорит и блаженный Захария: «Ангел глаголяй во мне» (Зах. 2, 3).
Пс.33:9. Вкусите и видите, яко благ Господь.
Вкусите, говорит, истинного хлеба, сшедшего с небес.
Блажен муж, иже уповает нань;
потому что приимет будущую жизнь.
Пс.33:11. Богатии обнищаша и взалкаша.
Это – народ иудейский.
Взыскающии же Господа не лишатся всякого блага,
разумеет другой народ из язычников.
Пс.33:12–14. Приидите чада, послушайте мене, страху Господню научу вас … и устне твои еже не глаголати льсти.
Предлагает язычникам учение, в котором первое – иметь страх Божий, второе – не осуждать брата, третье – удерживать уста от всякой лести, четвертое – уклоняться от всякого зла и во всем стараться о добре; а сверх всего этого искать мира и держаться оного. Мир же есть Христос; а попечение о всем этом есть жизнь и «дни благи».
Пс.33:15. Уклонися от зла, и сотвори благо: взыщи мира, и пожени и.
Сказанному: «уклонися от зла» – учит страх; а сему: «сотвори благо» – любовь. И потому, кто любит, тот выше имеющего страх.
Пс.33:16. Очи Господни на праведныя, и уши Его в молитву их.
За попечение о добродетели воздает великую награду – иметь зрителем Бога.
Пс.33:21. Хранит Господь вся кости их.
«Костями» называет доблести душевные, – таковы: правда, воздержание, благочестие и всякая добродетель.
Пс.33:22. Смерть грешников люта;
разумеет смерть душевную, за которою последуют огнь вечный, тьма кромешная, червь неусыпающий, плач и скрежет зубов; ибо грешных ожидают геенна и тьма.
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Во вторник, св. Иоанну Предтече
ТРОПАРЬ ВО ВТОРНИК, св. Иоанну Предтече, глас 2
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че:/ пока́зал бо ся еси́ вои́стину и проро́ков честне́йший,/ я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго./ Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся,/ благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га я́вльшагося пло́тию,/ взе́млющаго грех ми́ра,// и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.
КОНДАК ВО ВТОРНИК, св. Иоанну Предтече, глас 2
Проро́че Бо́жий и Предте́че благода́ти,/ главу́ твою́ я́ко ши́пок свяще́ннейший от земли́ обре́тше,/ исцеле́ния всегда́ прие́млем,// и́бо па́ки, я́коже пре́жде в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.
Мученику Василиску Команскому
Тропарь мученику Василиску Команскому, глас 4
Му́ченик Твой, Го́споди, Васили́ск/ во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего:/ име́яй бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́,/ сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости./ Того́ моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.
Кондак мученику Василиску Команскому, глас 8
Во страда́нии кре́пок и му́жествен яви́лся еси́ и в чудесе́х преди́вен,/ явле́нно Христо́во и́мя преднося́, мучи́теля посрами́л еси́./ Тем тя почита́ем, Васили́ске, при́сно зову́ще, всече́стне:// ра́дуйся, му́чеников све́тлая добро́то.