Доброе утро братья и сестры. Божьей Милости вам и вашим близким.
Четверг.
Апостола Иа́кова Алфеева (I); прпп. Андрони́ка и жены его Афана́сии (V).
Правв. Авраа́ма праотца и племянника его Лота (2000 г. до Р. Х.); мчч. Евве́нтия (Иувенти́на) и Максима воинов (361–363); св. По́плии исп., диаконисы Антиохийской (ок. 361–363); прп. Петра Галатийского (IX).
Сщмчч. Константина Сухова и Петра Вяткина, пресвитеров (1918); сщмч. Константина Аксёнова, пресвитера (1937); Обре́тение мощей исп. Севастиа́на Карагандинского (Фомина), архимандрита (1997).
Икона Божией Матери: Корсунская.
Евангелие по Луке
Лк.7:17–30(зач. 31).
-
[Зач. 31.] Такое мнение о Нём распространилось по всей Иудее и по всей окрестности.
-
И возвестили Иоанну ученики его о всём том.
-
Иоанн, призвав двоих из учеников своих, послал к Иисусу спросить: Ты ли Тот, Который должен прийти, или ожидать нам другого?
-
Они, придя к Иисусу, сказали: Иоанн Креститель послал нас к Тебе спросить: Ты ли Тот, Которому должно прийти, или другого ожидать нам?
-
А в это время Он многих исцелил от болезней и недугов и от злых духов, и многим слепым даровал зрение.
-
И сказал им Иисус в ответ: пойдите, скажите Иоанну, что́ вы видели и слышали: слепые прозревают, хромые ходят, прокаженные очищаются, глухие слышат, мертвые воскресают, нищие благовествуют;
-
и блажен, кто не соблазнится о Мне!
-
По отшествии же посланных Иоанном, начал говорить к народу об Иоанне: что́ смотреть ходили вы в пустыню? трость ли, ветром колеблемую?
-
Что́ же смотреть ходили вы? человека ли, одетого в мягкие одежды? Но одевающиеся пышно и роскошно живущие находятся при дворах царских.
-
Что́ же смотреть ходили вы? пророка ли? Да, говорю вам, и больше пророка.
-
Сей есть, о котором написано: вот, Я посылаю Ангела Моего пред лицем Твоим, который приготовит путь Твой пред Тобою.
-
Ибо говорю вам: из рожденных женами нет ни одного пророка больше Иоанна Крестителя; но меньший в Царствии Божием больше его.
-
И весь народ, слушавший Его, и мытари воздали славу Богу, крестившись крещением Иоанновым;
-
а фарисеи и законники отвергли волю Божию о себе, не крестившись от него.
Мысли Феофана Затворника
Св. Иоанн Предтеча посылает учеников своих спросить Господа: Он ли «Тот, Который должен придти, или другого ожидать» (Лк.7:19) надобно? Не для себя он так спрашивал, ибо знал точно, Кто Иисус Христос, будучи извещен об этом с неба, но для учеников. И ученики искали решения этого вопроса не из совопросничества, а из искреннего желания знать истину. Таковым нет нужды много говорить; Господь и не говорит, а только указывает на то, что было в ту пору Им совершено. Божественные дела свидетельствовали о божестве Его. Это было так очевидно, что вопрошавшие не стали уже больше вопрошать.
Так и всегда. Сила Божия живет в Церкви; искренний искатель истины тотчас осязает ее и удостоверяется в истине. Это опытное удостоверение полагает конец всем вопросам и совершенно успокаивает. Кто же не хочет верить, и, потеряв веру, начинает искать в Церкви и христианстве не основания веры, а поводов как бы оправдать свое неверие, тому никакие указания не кажутся удовлетворительными. Неверие же свое он считает основательным, хоть основания его мелочны и ничтожны. Того хочет его сердце, –потому все и сносно.
Тропари, кондаки, молитвы и величания
В ЧЕТВЕРГ, СВ. АПОСТОЛАМ
ТРОПАРЬ В ЧЕТВЕРГ, св. апостолам, глас 3
Апо́столи святи́и,/ моли́те Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.
КОНДАК В ЧЕТВЕРГ, св. апостолам, глас 2
Тве́рдыя и боговеща́нныя пропове́датели,/ верх апо́столов Твои́х, Го́споди,/ прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и поко́й;/ боле́зни бо о́нех и смерть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия,// Еди́не све́дый серде́чная.
В ЧЕТВЕРГ, СВЯТИТЕЛЮ НИКОЛАЮ
ТРОПАРЬ В ЧЕТВЕРГ, святителю Николаю, глас 4
Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́/ Я́же веще́й И́стина./ Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая,/ о́тче священнонача́льниче Нико́лае,/ моли́ Христа́ Бо́га,// спасти́ся душа́м на́шим.
КОНДАК В ЧЕТВЕРГ, святителю Николаю, глас 3
В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́,/ Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив,/ положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твои́х/ и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти./ Сего́ ра́ди освяти́лся еси́,// я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.
АПОСТОЛУ ИАКОВУ АЛФЕЕВУ
Тропарь апостолу Иакову Алфееву, глас 3
Апо́столе святы́й Иа́кове,/ моли́ Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.
Кондак апостолу Иакову Алфееву, глас 2
Тве́рдо му́дрости догма́ты в ду́ши благочести́вых вложи́вшаго/ похвала́ми да ублажи́м я́ко Боговеща́теля вси Иа́кова:/ Престо́лу бо сла́вы Влады́чню предстоя́/ и со все́ми А́нгелы ра́дуется,// моля́ непреста́нно о всех нас.
ПРЕПОДОБНОМУ АНДРОНИКУ АНТИОХИЙСКОМУ
Тропарь преподобному Андронику Антиохийскому, глас 1
Пусты́нный жи́тель и в телеси́ А́нгел и чудотво́рец показа́лся еси́,/ Богоно́сне о́тче наш Андрони́че,/ посто́м, бде́нием, моли́твою Небе́сная дарова́ния прии́м,/ исцеля́еши неду́жныя и ду́ши ве́рою притека́ющих к тебе́./ Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.
Кондак преподобному Андронику Антиохийскому, глас 4
Благоро́дия нра́вом тя че́стно похва́лим, Андрони́че,/ и́же Госпо́дь в лик преподо́бным отце́м сочета́,// я́ко вои́стинну благоро́дия Боже́ственныя сла́вы вене́ц улучи́.
СВЯЩЕННОМУЧЕНИКУ КОНСТАНТИНУ СУХОВУ
Тропарь священномученику Константину Сухову, глас 3
Ве́ры кре́посте, наде́жды утвержде́ние,/ любве́ прича́стниче, за Христа́ пострада́вый/ и зе́млю Росси́йскую кро́вию обагри́вый,/ священному́чениче Константи́не,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Кондак священномученику Константину Сухову, глас 3
Земли́ Сама́рския украше́ние,/ ста́до Христо́во в ве́ре наставля́л еси́,/ от земна́го престо́ла к Престо́лу небе́сному возше́д,/ и та́мо за ове́ц слове́сных мо́лиши// Того́, И́же ми́р созда́вый.
ПРЕПОДОБНОИСПОВЕДНИКУ СЕВАСТИАНУ КАРАГАНДИНСКОМУ
Тропарь преподобноисповеднику Севастиану Карагандинскому, глас 3
Тро́ицы Святы́я служи́телю,/ земны́й а́нгеле и небе́сне челове́че,/ духо́внаго О́птинскаго ста́рчества прее́мниче,/ Христо́в священнотаи́нниче и испове́дниче,/ Ду́ха Свята́го оби́тель всечестна́я,/ преподо́бне о́тче Севастиа́не, досточти́ме,/ испроси́ ми́рови ми́р// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Молитва преподобноисповеднику Севастиану Карагандинскому
О, пречестна́я и свяще́нная главо́, благода́ти Свята́го Ду́ха испо́лненная, Спа́сово со Отце́м обита́лище, ста́рцев о́птинских учениче́ и прее́мниче, гра́да Караганды́ светле́йшее украше́ние, Казахстанския страны́ богодарова́нный моли́твенниче, Це́ркви Ру́сския па́стырю богопросла́вленный, си́рым и вдови́цам засту́пниче, немощны́х врачу́ безме́здный, пра́вило ве́ры и благоче́стия, преподо́бных сожи́телю и му́чеников соприча́стниче, богоно́сне о́тче на́ш Севастиа́не досточти́ме! К тебе́ усе́рдно прибега́я, моле́ние те́плое прино́сим: от сокро́вищницы твоея́ пода́ждь и на́шему убо́жеству; смире́нием твои́м на́шу горды́ню низложи́; безстра́стием на́ша стра́сти попали́; бо́дрствованием ле́ности на́вык от на́с отжени́; сле́зными то́ки на́ше нечу́вствие пробуди́; бде́нием от нераде́ния на́с возста́ви; моли́твами и в на́с пла́мень моли́твы возжги́; любо́вию на́с братолю́бны сотвори́; пода́ждь же на́м ду́х кро́тости и смире́ния, ду́х чистоты́ и благоче́стия; от страсте́й многонеду́жия на́с свободи́ и ко и́стинному покая́нию приведи́. Ты́ бо во уме́ твое́м непреста́нно име́л еси́ на Кресте́ Распя́вшагося за на́с Сы́на Бо́жия, Того́ сладча́йшее И́мя во уме́ и в се́рдце непреста́нно име́ти и на́с научи́, да любо́вию Тому́ пламене́я, стра́шный о́ный де́нь су́дный сре́тити угото́вимся, и в Ца́рствие Небе́сное вни́ти с тобо́ю сподо́бимся, сла́вити и воспева́ти Триеди́ную держа́ву Бо́га на́шего: Отца́ и Сы́на и Ду́ха Свята́го во ве́ки. Ами́нь.